Retraction: why we removed an article about Chinese donations

On Friday we removed an article called “A Chinese company gave $3.6 million to Labor while bidding for government work – and it’s totally legal” after becoming aware of a significant factual error that undermined some of the article’s key arguments.

The article claimed Chinese company Shanghai Zhongfu Group gave more than A$3.6 million to the Australian Labor Party in the same year it won the right to develop a controversial food bowl project. The money was not a donation, rather it was paid to the Victorian ALP to purchase an office building in King St, Melbourne.

We are committed to providing accurate and reliable information, and to acknowledging errors in an open and transparent way when they occur.

We apologise for the mistake.